© 2019 by Marcel Chyrzyński. All rights reserved.

  • Facebook Social Icon

TWÓRCZOŚĆ

KOMPOZYCJE INSTRUMENTALNE

 

 

ORKIESTROWE

 

Extended Perception of Echo for Strings, 1992 (ca 7’30’’)

(8,8,8,8,4) lub (6,5,4,4,4)

 

La Musique d’adieu pour orchestre à cordes, 1993 (ca 13’30’’)

(6,5,4,3,2)

 

Piece for String Orchestra, 1994/95 (ca 9’)

(6,5,4,3,2)

 

Piece for Orchestra, 1994/95 (ca 9’)

(2,2,2,2/4,2,2,0/tmp/strings)

 

Trans-At-LAN-Tic, 2006 (ca 7’35’’)

na orkiestrę symfoniczną i taśmę

(3,3,3,2,1/4,3,2,1/3batt+tmp/pfte/strings)

 

Ukiyo-e, 2012 (ca 12’)

na orkiestrę smyczkową

(6,5,4,3,1)

 

 

NA INSTRUMENTY SOLOWE Z ORKIESTRĄ

 

Concerto 2000, 1999/2000 (ca 26’)

na klarnet i orkiestrę symfoniczną

(cl solo/3,3,3,3/4,2,2,1/2batt+tmp/ar/pfte/strings)

 

Chamber Concerto 2000, 1999/2000 (ca 26’)

na klarnet i orkiestrę smyczkową

(cl solo/6,5,4,3,2) wersja Concerto 2000 na orkiestrę smyczkową

 

Meditation No. 1, 2010/11 (ca 15’30’’)

na saksofon altowy i orkiestrę symfoniczną

(sax solo/3,3,3,3/4,3,3,1/batt (4esec)/ar/pfte/strings 16,12,9,8,6)

 

Malchera, 2014 (ca 16’)

na harfę i orkiestrę symfoniczną

(ar solo/2,2,2,2/4,2,2,1/batt (4esec)/ar/pfte/strings 16,12,9,8,6)

 

War Game, 2014/15 (ca 17’)

Koncert na saksofon altowy i duży zespół kameralny

(sax solo/1,1,1,1/1,1,1,0/batt (2esec)/ar/pfte/strings 1,1,1,1,1)

 

Ukiyo-e No. 2, 2015 (ca 18’)

Koncert na flet i orkiestrę symfoniczną

(fl solo/2,2,2,2/4,2,2,0/batt (1esec)/cel/strings)

 

Ukiyo-e No. 3, 2016 (ca 19’)

Koncert na wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną

(vc solo/3,3,3,3/4,3,3,1/batt (3esec)/hp/pfte/strings)

Ukiyo-e No. 4, 2018 (ca 12’)

na klarnet, waltornię, fortepian i orkiestrę smyczkową

(strings 5,4,3,2,1)

KAMERALNE

 

Trzy Preludia, 1990 (ca 4’)

na klarnet i fortepian

 

Trzy dialogi, 1993/94 (ca 11’-12’) 

na obój i fagot

ABC des Esefisg für Violoncello, Posaune, Harfe, Klavier und Schlagzeug, 1995 (ca 10')

 

In C, 1996 (ca 6’)

na klarnet, altówkę (wiolonczelę) i fortepian

 

Ferragosto per tromba, pianoforte e batteria, 1997 (ca 17’)

batt (3esec)

 

Tribute To Miles, 1999 (ca 8’40’’)

na trąbkę i jednego perkusistę

 

Reflection No. 1, 2003 (ca 9')

na kwartet smyczkowy

 

Strade di Venezia, 2005/6 (ca 11’)

na flet, klarnet i fagot

 

Dry Pieces, 2007/8 (ca 9’)

na kwintet dęty

 

Reflection No. 3, 2013 (ca 10’30’’)

na dwa fortepiany

 

Farewell, 2013 (ca 10’30’’)

na wiolonczelę i fortepian

 

Dance of Death, 2013 (ca 5’)

na klarnet i fortepian

 

Betelgeuse, 2014 (ca 10’30’’)

na skrzypce, wiolonczelę i fortepian

 

Haiku No. 2, 2016 (ca 6’)

na klarnet i fortepian

Reflection No. 4, 2016 (ca 13')

na flet, klarnet, wiolonczelę, perkusję i fortepian

(perkusja 1 wykonawca: 2 suspended cymbals, 1 large tam-tam, vibraphone)

Donghwasa, 2017 (ca 9’)

na skrzypce, sanjo gayageum i fortepian

Death in Venice, 2017 (ca 8’30'')

na klarnet, wiolonczelę i fortepian

Follow the White Rabbit, 2017 (ca 2'45'')

na dwa flety

Reflection No. 5, 2018 (ca 23')

na klarnet i kwartet smyczkowy

Reflection No. 6, 2019 (ca 11')

na klarnet i jednego perkusistę

Reflection No. 7, 2019 (ca 9')

na flet, klarnet, wiolonczelę i fortepian

NA INSTRUMENT SOLOWY

 

Miniatura, 1988 (ca 4’)

na klarnet solo

 

For you, 1991 (ca 3’)

na wibrafon solo

 

Quasi Kwazi, 1994 (ca 2’45’’)

na klarnet solo

 

Quasi Kwazi II, 1997 (ca 4’45’’)

na klarnet solo

 

Quasi Kwazi III, 1998 (ca 7’)

na klarnet solo

 

ForMS..., 2001 (ca 7')

na wiolonczelę solo

 

Reflection No. 2, 2005 (ca 4’22’’)

na klawesyn solo

 

Haiku No. 3, 2018 (ca 7’)

na flet solo

WOKALNO-INSTRUMENTALNE

 

Pamiętam..., 1992 (ca 9’30’’)

na sopran i kwartet smyczkowy

tekst: Jan Kasprowicz

 

Cztery liryki miłosne, 1994 (ca 12’)

na baryton i fortepian

tekst: Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Bolesław Leśmian

 

Fuyu no sakura, 2011 (ca 11’25’’)

pieśń w dawnym stylu na mezzosopran i shamisen (albo wiolonczelę)

tekst: Shinkawa Kazue

 

 

WOKALNE

 

Psalm 88, 1996 (9’50’’)

na chór mieszany a cappella (SS, AA, TT, BB)

 

Per diem clamavi in nocte coram te, 1996/97 (ca 11')

na chór mieszany a cappella (SS, AA, TT, BB)

druga wersja Psalmu 88

 

...similes esse bestiis, 1997 (ca 5’)

na chór mieszany a cappella (SS, AA, TT, BB)

tekst: Księga Koheleta

 

Psalm 23 (Dominus regit me), 2013 (6’)

na chór mieszany a cappella (SS, AA, TT, BB)

 

 

ELEKTROAKUSTYCZNE I ELEKTRONICZNE

 

Haiku, 1991 (ca 12’30’’)                                      

na głos, klarnet (EWI), przetworzenia i komputer   

 

Nju MoDeL, 1994 (ca 10')

na klarnet, przetworzenia i komputer

 

Coś tam underground, 1994 (ca 9')

na trąbkę, altówkę, kontrabas, perkusję i komputer

 

Überraschung Cfaj, 1995/96 (ca 5')

na klarnet, przetworzenia, dwa syntezatory i komputer

 

EXCH-33, 2002 (ca 7’30’’)

na EWI (elektroniczny instrument dęty) i taśmę

 

Mahāmudrā, 2006 (ca 10’09’’)

na dźwięki elektroniczne

 

Beelden, 2006 (ca 15’)

na amplifikowany flet prosty, klawesyn i taśmę

Khynar, 2008 (ca 11')

na EWI i taśmę

MUZYKA DO SZTUK TEATRALNYCH

Słowa Boże (Ramon del Valle-Inclan), 1998

reż. Bartosz Szydłowski

 

Pan Paweł (Tankred Dorst), 1999

reż. Bartosz Szydłowski

 

Zabawa (Sławomir Mrożek), 2000

reż. Bartosz Szydłowski

 

Miłość Fedry (Sarah Kane), 2001

reż. Bartosz Szydłowski

 

Legoland (Dirk Dobbrow), 2002

reż. Krzysztof Rekowski

 

Tatuaż (Dea Loher), 2002

reż. Bartosz Szydłowski

 

Wścieklizna Show (Paweł Jurek), 2003

reż. Bartosz Szydłowski

 

Pokolenie porno (Paweł Jurek), 2003

reż. Bartosz Szydłowski

 

Testosteron (Andrzej Saramonowicz), 2005

reż. Piotr Urbaniak

 

Konrad Maszyna (Mateusz Pakuła), 2011

reż. Bartosz Szydłowski

 

Wejście smoka. Trajler (Mateusz Pakuła), 2011

reż. Bartosz Szydłowski

 

Antyzwiastowanie (Maria Spiss), 2012

reż. Bartosz Szydłowski

 

Zemsta jest kobietą (Paweł Kamza), 2012

reż. Paweł Kamza

MUZYKA FILMOWA

W milczeniu - reż. Ewa Ewart (Produkcja TVN SA), 2011

 

Nagrody dla filmu:

 

2011 - Alaska International Film Award (Kodiak Award)

 

2011 - Beverly Hills (Beverly Hills Film, Television and New Media Festival)

wyróżnienie w kategorii: Outstanding Excellence for a Documentary

 

2011 - Chicago International Film Festival - The Hugo Television Award

nagroda w kategorii; najlepszy dokument społeczno-polityczny

 

2011 - Chicago, USA (Festiwal Filmu Polskiego w Ameryce)

nagroda specjalna jury za "wyjątkowe walory artystyczne i wagę filmu"

 

2012 - Hamburg, Niemcy (World Media Festival)

nagroda w kategorii: dokument polityczny

 

2012 - Bethesda, Maryland, USA (CINE Golden Eagle Award)

nagroda w kategorii: Professional Telecast News Division - International